Κάπως έτσι θα πρέπει να υποθέσουμε ότι ένιωθε ο «Μπέρτι», την ώρα που έπρεπε να εκφωνήσει έναν λόγο. Δεν ήταν άλλωστε ένας οποιοσδήποτε θνητός. Ήταν ο πρίγκιπας Άλμπερτ, γιος του βασιλιά Γεωργίου του 5ου, αδελφός του μελλοντικού βασιλιά, αλλά και μετέπειτα ο ίδιος βασιλιάς Γεώργιος ο 6ος και σύζυγος της γιαγιάς Ελισάβετ, μητέρας της τωρινής Ελισάβετ (ουφ!)
Ο φόβος για τους δημόσιους λόγους θα οδηγήσει τον «Μπέρτι» στο γραφείο του λογοθεραπευτή Λάιονελ Λογκ (Τζεφρι Ρας) και εκεί θα δοκιμαστούν όλα όσα γνωρίζει: η ευπρέπεια, το να κρατάς μυστική την προσωπική σου ζωή, το να μη θέλεις να αναλάβεις καθήκοντα που πιθανόν δεν μπορείς να αποφύγεις.
Ο Λόγος του Βασιλιά είναι μια ταινία ηθοποιών. Ο Κόλιν Φερθ που κατάφερε να περάσει χωρίς κανένα φόβο από το «σκόπελο» της ερμηνείας ενός γκέι άνδρα που θρηνεί σε έναν άλλο «σκόπελο» -εκείνον ενός πρίγκιπα που τραυλίζει- είναι απλά εξαιρετικός. Η σκηνή που θυμάται τα «βασανιστήρια» στα οποία είχε υποβληθεί μικρός είναι αρκετή για να του χαρίσει το Όσκαρ. Φυσικά υπάρχουν πολλές τέτοιες σκηνές σε συνδυασμό με τον Τζέφρι Ρας, ο οποίος μετατρέπει την ταινία σε ένα μικρό, απολαυστικό «διαμάντι». Μαζί με τη συνήθη ύποπτη, Έλενα Μπόναμ Κάρτερ, φυσικά.
Η ταινία του Τομ Χούπερ είναι ένα μικρό φιλμ με μεγάλη καρδιά. Μπορεί να μην εξερευνά στο έπακρο τις γεοπολιτικές συνθήκες της εποχής και τις σχέσεις και αντιπαραθέσεις με τον Χίτλερ, αλλά επικεντρώνεται σε ένα σημείο φαινομενικά αδιάφορο. Έναν λόγο. Και πως αυτός -μερικές μονάχα λέξεις βαλμένες σε μία σειρά, εκφρασμένες με τον σωστό τρόπο- μπορεί να εμπνεύσει ένα ολόκληρο έθνος. Και να μετατρέψει έναν άνθρωπο από φοβισμένο «ποντικάκι» σε βασιλιά.
Τάιλερ Ντέρντεν
Τόσο το φιλμ όσο και ο Κόλιν έχουν ήδη αρχίσει να έχουν υποψηφιότητες στα βραβεία διαφόρων association! Αντε και με το καλό στην Ακαδημία!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απόλυτα ότι είναι ταινία ηθοποιών. Από αυτές που με τόση μαεστρία ξέρουν να γυρίζουν οι Βρετανοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω κατά πόσο ήταν σκοπός να συνδέσει η ταινία το πρόβλημα του βασιλιά με την κατάσταση της εποχής. Είναι αλήθεια ότι θα μπορούσε να δώσει λίγο περισσότερη έμφαση, δεδομένου ότι η περίοδος τότε ήταν πραγματικά κρίσιμη. Όπως άλλωστε μόνο ο Τσώρτσιλ είχε προβλέψει...
Εξαιρετικές ερμηνείες. Και αυτή η συνήθης ύποπτη Ελενα Μπόναμ Κάρτερ, απλά RESPECT.
Φερθ και Ρας έχουν πάρει ήδη τα δικά μου Όσκαρ...
ΑπάντησηΔιαγραφήFrank
@ πεννυ Πάνε για τριπλό!!! :)
ΑπάντησηΔιαγραφή@ απος και μόνο οι Βρετανοί μπορούν να παίζουν.. ναι κι εγώ ψυλιάζομαι ότι στόχος δεν ήταν η πολιτικοκοινωνική κατάσταση της εποχής, αλλά ωραίο θα ήταν να βλέπαμε κάτι παραπάνω
@ Φρανκ Το αξίζουν και οι δύο. Και η Μπόναμ Κάρτερ (αν δεν δούμε κάτι καλύτερο μέχρι τον Φλεβάρη)